maloulonden.reismee.nl

Tweede week

Dag lieve mensen!,

Ik ben alweer aan mijn tweede week begonnen, wat gaat het snel zeg!,
Afgelopen week was meer een introductieweek. Ik heb de hele week meegelopen met Alex, zij werkt op mijn afdeling en gaat helaas over twee weken weg.
Ik heb veel geleerd over het reserveringsysteem, hoe ik bookings kan maken voor een meeting en hoe de facturatie werkt. Ik heb al een aantal taken gekregen die ik alleen mag doen. Ik zorg er elke dag voor dat de functionsheet gemaild worden, dat de signage gedaan wordt (bewegwijzering) en dat ik elke dag een meeting heb met de chefkok over de menu's voor diverse partijen die in het hotel zijn. Afgelopen week ben ik ook mee geweest naar een vergadering met een gast!

Het is allemaal nog even wennen en de m&e afdeling is best hectisch maar ik kan er echt veel leren en iedereen staat er ook voor open!

Dat was even het werk gedeelte:P

Vrijdag middag zaten we om vier uur al aan de wijn, omdat er twee mensen van het kantoor jarig waren! (Haha dit gebeurt niet elke weer hoor;) Anneke en ik waren om 6 uur klaar met werken en om half 7 zaten we in de pub met de medewerkers van het hotel. Later op de avond ben ik met Anneke en Digna (meiden uit het hostel) naar een club in de stad geweest! Het was echt super gezellig, alleen je drinkt niet veel (is maar goed ook) want een wijntje kost 8 pond. Jaja Londen is echt duur, geloof me! Maar goed, om half drie stonden we netjes op de bus te wachten, die pas drie kwartier later kwam!... trillen van de kou, maar om half 4 lag ik lekker in mijn bedje.

Zaterdag zijn we naar Notting Hill geweest, het zag er erg gezellig uit, maar het regende keihard! De eerste regenbui in Londen! We zijn daarna nog even naar Oxford street geweest om daar een hapje te eten.

Zaterdagavond ben ik een beetje ziek geweest, waarschijnlijk van de soep (we wisten namelijk allemaal niet wat voor soep het was:p). Ik ben vroeg naar bed gegaan en later ging het al gelukkig wat beter!

We hebben eindelijk een betaalbare supermarket gevonden! Lang leven de ASDA supermarket, daar zijn we zondag even heen geweest. Gisteren hadden Anneke en ik een introductiedag van het hotel. Dat was wel goed om te zien, omdat we dat in een meetingroom hadden in het hotel en we kregen ook lunch van het hotel in het restaurant! Nu hebben we ook een idee, wat gasten krijgen als ze hier een vergadering hebben!

Afgelopen weekend begon ik wel echt te beseffen dat ik hier zes maanden zit. Het was ook carnaval in Didam en ik mis iedereen wel hoor! Maar het belangrijkste is dat ik het hier goed naar mij zin heb, de mensen zijn erg aardig, de stad is SUPER en ik heb mijn eigen plekje wel gevonden! Over drie weken komt Joeri alweer langs, daar kijk ik ook erg naar uit!

P.S Vandaag heb ik mijn eerste brand geblust en hopelijk ook de laatste. We hadden vandaag een fire training. Er werd uitgelegd wat je moest doen als er een brand is, altijd goed om te weten!

Tot gauw...!

Reacties

Reacties

aagje

Malou, ik zie dat je al aardig ingeburgerd bent in hartje londen. Ben er ooit eens geweest en vond het een geweldige stad.
En dat dat uitzicht van je hostel, wauw!
Hoop dat je er een fijne tijd tegemoet gaat, maar ook succes met je stage! Volgend jaar is er weer carnaval, dan kan je weer volop mee doen.

bye bye, take care! Aagje

Ellen

Malou,

Fijn om te lezen dat je je plekje heb gevonden. Nog maar een paar weken en dan komt je schatje alweer :)..

Wij hebben allemaal het carnaval weer overleefd!!! Nu nog een beetje brakjes en morgen weer werken..

Ik zal snel met de meiden een weekend prikken om bij jou langs te komen!!

Kuss Kuss

Nikki

Super leuk om steeds je verhalen te lezen! Blijf ze volgen hoor! Heb je ook even toegevoegd op skype! x.

wilma bloem

He Malou, leuk om te lezen hoe het met jou gaat in Londen. Het werk lijkt me afwisselend en leuk. Fijn dat iedereen je overal mee helpt. Van die regenbuien zullen er nog wel meer komen maar de stad daarentegen biedt zoveel moois elke keer weer wat nieuws om te zien. Nog heel veel plezier daar en zes maanden vliegen want nog een paar daagjes en Joyce is weer in Didam.
Groetjes van ons allemaal

Jorik en Jantine

Heyy, maleoetje

Ik hoor en zie dat het goed gaat !! Gelukkig..
Zet nu alleen de Skype ff aan????.

We Skype.. Dikke kus van ons

Harmen & Liske

Hallo Malou,

Wat fijn om te horen dat het goed met je gaat! Je zult je ogen wel uitkijken in het mooie Londen! We wensen je veel succes met de stage en heel veel plezier met het ontdekken van Londen.

Groetjes van ons
XXX

Oma van Aalst

Heb net al je verhalen gelezen bij René en Wilma. Fijn dat je het zo leuk hebt. Veel plezier daar. Dikke kus Oma

Marja en Henk

Hallo Malou, Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Supergoed van je dat je dit doet! Je doet zo veel ervaring op en die nemen ze je niet meer af. Heel veel succes verder en natuurlijk volgen we je!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!